tisdag 23 juni 2009

Ebba sjuk..

Kraftig förkylning har hon fått, vaknade inatt 40 graders feber, visste att hon var krasslig lite innan, men nu bröt det ut, hon bara gnydde och gnällde inatt, jag satt o höll henne hela kvällen och natten, försökte kyla ner henne, ge henne lite vatten, det gick så där.. fick ner febern bara lite granna.. Såg till så hon nästan satt och sov så hon kunde andas klokt genom näsan.. Det var så hemskt att se henne så dålig, men ja var med henne hela tiden, ville inte att hon skulle vara själv. Så somna väl runt halv åtta imorse.. Nu har hon iaf fått alvedon och saltlösning i näsan. Hon mår mkt bättre. Men har ännu feber på 39 grader, men den kommer nog gå ner om ett litet tag när alvedonen börjat verka, sen kommer hon nog vara som återställd igen, får jag hoppas..
Usch va jobbigt när hon e sjuk, man vet själv när man ligger i sky hög feber, hur dåligt man mår, och vi kan iaf göra nått åt det, ta ett bad, dricka te, ta lite frisk luft, bädda ner oss i soffan osv.. Men dom kan inte göra nått, tur att man tar hand om dom då. Dom e så hjälplösa.
Älskar verkligen min lilla bebisen, Oskar gav henne precis ny saltlösning i näsan.. Det tycker hon inte om hehe, men det hjälper henne att andas. Nu slöt hon iaf gråta efter att man pussat lite på henne, dom sitter och myser på golvet nu.
Menne jag skall göra dom sällskap, vill bara vara med min familj nu, Oskar skall ta ledigt från jobbet imorgon eftersom hon e sjuk, det uppskattar jag. Vi skall se till att hon blir frisk fort.
Tjing Tjing

1 kommentar:

  1. om du inte får ner febern bra med alvedon så fråga på apoteket för ipren hjälper super bra mot det ifall alvedonen inte är bra /puss sophi

    SvaraRadera