torsdag 14 maj 2009

What to do...

Ebba är på väg mot sin 5 månad.. hon börjar bli gammal =) Och ja börjar undra, hur skall ja få henne att somna vid samma tid varje kväll. Jag har försökt med en massa i flera flera veckor, men ibland måste ja hålla mej vaken till sent på nätterna för att hon inte vill sova. Hon har snutte filt, ren blöja, mätt o allting. Sen när hon väl somnar, då vaknr hon min två gånger i timman tills det är mat dags klockan 7-8 på morgonen. så jag går upp stoppar i nappen och går och lägger mej igen, det börjar tära på en, I natt fick ja somna vid 5, sen upp vid 7.. sen vill hon juh inte sova, så det är bara att gå upp det. att lägga henne under dagen gick. då hade ja besök, så då kan ja knappast gå och lägga mej, men annars brukar hon aldrig sova under dan även hur mkt man ens försöker. Hon tar sina power naps på sitt täcke på golvet under baby gymmet. När hon verkligen har somnat, då kan man inte slappna av.. då väntar man bara på att hon skall vakna igen, Har märkt en sak, har säkert inte med det här att göra, mina händer darrar jämt. Fan läskigt..
Toppen på isberget, jag är sjuk, har flunsan, och ja e ensam mamma, då e det fan inte lätt. Man har ingen som kan ställa upp heller och hjälpa en.. Jag var helt beredd på att sitta o mata henne inne på toaletten ifall ja skulle kräkas. O mina föräldrar bara gnäller varje jävla dag om att ja skall gå ut, tror dom ja sitter inne hela jävla tiden eller? e väl för fan ute och går med mitt barn! Sa att ja var sjuk, då frågardom, eller nej dom frågar inte, dom säger bara, du måste äta, du måste dricka. bla bla.. jag e sjuk! inte bulimisk ! Gå ut själv då om det är så förbannat jävla toppen när man e sjuk som fan.. helvetes fan...
Fan va arg jag är...
Skönt när oskar kommer sen.. Så senare åker jag till fastlandet, coh gör något för mej, för en gångs skull.
Nu skall ja försöka lägga ebba.. igen..

1 kommentar:

  1. det är inte lätt nör dem har en egen vilja, barn är så, det är tufft att ha alla nätter och alla läggningar ensam, jag vet. samma här, men vart man får orken ifrån ibland är en gåta. men vissa dagar vill man bara försvinna. vill du ha hjälp så säg bara till. /sophi

    SvaraRadera