onsdag 6 maj 2009

Trött o go

Andra natten som ebba sover i sin egen säng,första natten gick så där, hon tappa nappen hela natten så då vaknar hon. så det vara upp stoppa in nappen i munnen och lägga sig igen,, gjorde jag väl ca 50 gånger eller nått, nu ligger hon i sin egen säng och drömmer och ser söt ut. Hon hade varit någon timma hemma vid mamma idag, när hon lämna henne igen så inser man verkligen hur man saknar henne.. Älskar min dotter mest i hela världen. Vågar inte ens tänka på vart jag hade varit utan henne idag. Hon e hela mitt liv. Och hon är den vackraste människa i hela världen!!
Idag... Fyller jag 22, Och min älskling Ebba fyller 4mån.. Se så tiden går.. kändes som hon låg i min mage bara för nån vecka sen, snart står och pratar hon, säger, mamma jag kan själv.
Å gu, kan inte förklara hur mkt ja älskar den ungen. Hon är bäst!!!! Mammas älskling!!!
Idag åt hon fast föda för första gånge, det var inte poppis haha.. hon spotta på mej, bara stratt i hela ansiktet på mej, o fy vad det luktade. det var morots pure eller nått sånt. Skall testa med någon sked imorgon med, måste byta välling också, hon blir inte mätt på Lemolac längre.. Så får börja vänja henne vid den som e till för äldre bebisar. Nr 2 =) Så tänkte att varje morgon skall hon få den nya vällingen.. så hon vänjer sig, så man inte bara byter med en gång.
Pappa o steppen kommer nog hit sen idag och skall dricka kaffe o sånt. Undrar om man får nåe kul i present hehe,ja e som en unge på julafton. Det brukar vara så att dom köper sånt ja behöver. Men ibland vill man ha nått riktigt onödigt, och kul! Det är då inte roligt med en ny kastrull(mamma) Men det uppskattas såklart!!!
Jag vill verkligen måla om mina möbler nu och färga min soffa!
Skall göra det när ja får pengar igen.. så man inte slösar bort allt med en gång :p Ebba har liksom mer på sitt konto än vad jag har hahaha... Sikken sötnos
nej nu skall ja få lite sömn innan min skatt vaknar och skall ha frukost!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar